Sigurna vožnja biciklom

U prvih devet mjeseci ove godine dogodilo se ukupno 58 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači bicikla, a gotovo u svima isti su zadobivali tjelesne ozljede.

U prvih devet mjeseci ove godine dogodilo se ukupno 58 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači bicikla, a gotovo u svima isti su zadobivali tjelesne ozljede. U 22 slučaja do prometne nesreće je došlo zbog greške vozača bicikla a u 36 slučajeva zbog propusta drugih sudionika u prometu. Većina prometnih nesreća događala se u vrijeme noćnih ili uvjeta smanjene vidljivosti, a po izvršenim očevidima, utvrđeno je da u 12 prometnih nesreća vozači bicikla nisu koristili svijetlo niti su bili na bilo koji drugi način osvijetljeni. Stoga vozačima bicikla skrećemo pozornost na slijedeće:

  • Kad iz sigurnog dvorišta ili igrališta vozač bicikla prijeđe na cestu i nađe se među drugim vozilima, bicikl više nije predmet za igru i rekreaciju već vozilo. U tom slučaju vozač bicikla postaje sudionik u prometu i mora se pridržavati prometnih pravila i poštivati prometne znakove.
  • Sam bicikl je vozilo koje ima najmanje dvakotača i koje se pokreće isključivo snagom vozača a karakteristike bicikla kao vozila svrstavaju njihove vozače među najrizičnije u prometu.
  • Kako i nadalje znatan broj vozača bicikla ne koristi svijetlo na biciklu, odnosno reflektirajuće prsluke, tijekom ovog mjeseca policijski službenici Postaje prometne policije Varaždin ponovno će organizirati akciju dijeljenja reflektirajućih prsluka tim vozačima i to na cestovnim pravcima koji su analizom statističkih podataka utvrđeni kao mjesta češćeg stradavanja biciklista. 
  • Policijski službenici Policijske uprave varaždinske redovito u sklopu nadzora prometa provjeravaju i te sudionike u prometu te u tim prilikama zatiču određeni broj vozača bicikla pod znatnim utjecajem alkohola.
  • Također prilikom tih kontrola utvrđeno je da određeni broj biciklista krši prometne propise, odnosno da voze po kolniku umjesto po biciklističkim stazama, u pogrešnom smjeru jednosmjernih ulica i slično, čime ugrožavaju primarno svoj ali i život drugih sudionika u prometu. Isto tako, vozači bicikla se voze kroz pješačke zone i nogostupe, odnosno površinama kojima je strogo zabranjena vožnja svim vozilima. Pješačka zona i nogostup namijenjeni su za kretanje pješaka tako da vozač bicikla ukoliko ostane u takvoj zoni ili na nogostupu, treba gurati bicikl brzinom hoda pješaka.
Obzirom na sve navedeno,  velika odgovornost nalazi se pred samim vozačima   bicikla, da poštujući prometna pravila i propise doprinesu prije svega vlastitoj sigurnosti, a time  i sigurnosti svih drugih sudionika u prometu.


Stranica