Predavanje je održano na tri važne teme: sigurnost djece u prometu, prepoznavanje i sprječavanje vršnjačkog nasilja te opasnosti upotrebe pirotehnike
Foto: PU varaždinska
U četvrtak, 11. prosinca, policijski službenici Postaje prometne policije Varaždin održali su predavanje za učenike petih razreda Osnovne škole „Vladimir Nazor“ u Svetom Iliji.
Radi se o interaktivnom predavanju usmjerenom na tri važne teme: sigurnost djece u prometu, prepoznavanje i sprječavanje vršnjačkog nasilja te opasnosti upotrebe pirotehnike. Cilj predavanja je osvijestiti najmlađe sudionike prometa o odgovornom ponašanju, potaknuti međusobno uvažavanje te ih upozoriti na rizike koji se najčešće pojavljuju u razdoblju blagdana.
Teme vezane uz ponašanje djece u prometu obuhvatile su širok raspon pravila i situacija s kojima se učenici svakodnevno susreću na putu do škole i u slobodno vrijeme. Učenicima su detaljno objašnjeni uvjeti za sigurno i pravilno upravljanje biciklom, uključujući pravilno kretanje biciklista prometnicama, zabranu vožnje bicikla preko pješačkih prijelaza i nogostupa.
Posebno je naglašena važnost uporabe ispravnih svjetala, reflektirajućeg prsluka ili drugih elemenata za bolju vidljivost, kao i na redovitu provjeru tehničke ispravnosti bicikla. Učenicima je pojašnjeno da je kaciga obavezna za djecu do 16 godina te da uporaba mobitela i slušalica u oba uha tijekom vožnje bicikla predstavlja izniman rizik i zakonski je zabranjena.
Učenici su potaknuti na aktivno uključivanje u preventivne programe usmjerene na sigurno sudjelovanje u prometu, kao i na polaganje ispita za upravljanje biciklom, kako bi stekli potrebna znanja i vještine te samostalno i sigurno mogli upravljati biciklom u prometu.
Obrađena je i tema upravljanja električnim romobilom, kojima djeca mogu upravljati tek s navršenih 14 godina. Učenici su upozoreni da je riječ o iznimno opasnom vozilu.
Ponašanje djece u autobusima također je prezentirano kroz primjere pravilnog ulaska i izlaska iz autobusa, potrebu za strpljenjem i izbjegavanje „gurkanja“, kao i važnost sjedenja na svojim mjestima za vrijeme vožnje i korištenja sigurnosnog pojasa.
Djeci je objašnjeno kako se ispravno prevoziti u osobnim automobilima: kad smiju sjediti na prednjem sjedalu, a kad je obavezno sjedenje na stražnjem sjedalu te zašto je obvezno pravilno korištenje sigurnosnog pojasa i odgovarajuće dječje sjedalice/postolja ovisno o visini djeteta.
Isto tako, skrenuta im je pozornost i na pravila koja vrijede za pješake, s naglaskom na pravilno i sigurno kretanje nogostupima, rubnim dijelovima kolnika te na ispravan način prelaska ceste preko obilježenog pješačkog prijelaza. Posebno je istaknuto kako je pažnja nužna čak i kada pješacima svijetli zeleno svjetlo te da je kontakt očima s vozačem najbolji način za potvrdu da je vozač uočio pješaka.
Za kraj predavanja prikazana je regulacija prometa od strane policijskog službenika. Učenicima su prezentirani osnovni položaji ruku i signali koje policajac koristi prilikom ručnog upravljanja prometom. Jedan od učenika okušao se i u ulozi policajca te uz stručnu pomoć, demonstrirao regulaciju prometa ispred svojih vršnjaka.
Spomenuti su i osnovni prometni znakovi i prometna hijerarhija - odnos između znakova, semaforskih signala, prometnih pravila i regulacije prometa od strane policijskog službenika.
Isto tako, učenicima su ukratko predstavljeni različiti oblici vršnjačkog nasilja - fizičko, verbalno i online nasilje - „Cyberbullying“, uz poseban naglasak na činjenicu da je svako nasilničko ponašanje neprihvatljivo i da uvijek postoji način kako potražiti pomoć.
Objašnjeno im je da se u takvim situacijama mogu obratiti učiteljima, roditeljima ili policiji te da prijava nasilja nije “tužakanje”, nego odgovorno i hrabro ponašanje. Istaknuta je i važna uloga promatrača: učenici su upozoreni da upravo oni često mogu spriječiti daljnje nasilje, pružiti podršku žrtvi i potaknuti prijavu.
Naglašena je vrijednost empatije, razvijanja međusobnog uvažavanja i izgradnje pozitivnih odnosa, kao i važnost nenasilnog rješavanja sukoba u svakodnevnim školskim i izvanškolskim situacijama.
S obzirom na nadolazeće blagdane, učenicima je skrenuta pozornost na opasnosti korištenja pirotehnike, posebice petardi. Istaknute su moguće teške ozljede - oštećenje sluha, ozljede šaka, oči i lica, ali i zakonske odredbe koje zabranjuju uporabu pirotehničkih sredstava mlađima od 14 godina.
Učenici su potaknuti da umjesto petardi biraju sigurnije i kreativnije načine zabave.
Stranica