S ciljem povećanja sigurnosti svih sudionika u prometu, posebno vozača bicikla, policijski službenici Policijske uprave varaždinske u suradnji s Hrvatskim autoklubom Temeljni autoklub "Varaždin" te autoškolom Autoklub Varaždin 2, proveli su u petak, 2. kolovoza, preventivno-edukativno predavanje za državljane Indije vezano uz ponašanje biciklista u prometu.
Foto: PU varaždinska
Predavanje je održano u prostorijama Autoškole Autoklub Varaždin 2, a proveli su ga policijski službenik za preventivu u cestovnom prometu u Postaji prometne policije Varaždin Dražen Serini te predavač i stručni voditelj navedene škole Tomislav Pintek, uz stručno prevođenje na engleski jezik, od strane policijskog službenika za nezakonite migracije u Policijskoj upravi varaždinskoj Krešimira Cesara.
Predavanju je nazočila tajnica Hrvatskog autokluba Temeljni autoklub „Varaždin“ Anica Puškadija.
Preventivna edukacija biciklista ključna je za stvaranje sigurnijeg prometnog okruženja, a njena implementacija donosi dugoročne koristi za sprječavanje prometnih nesreća i sigurno sudjelovanje u prometu. Educirani biciklisti su manje skloni sudjelovanju u prometnim nesrećama jer bolje razumiju kako se sigurno ponašati na cestama, a kada biciklisti znaju i poštuju prometna pravila, smanjuje se i rizik od konflikata i prometnih nesreća (s automobilima, pješacima, drugim biciklistima i drugo).
Preventivnu edukaciju biciklista u prometu možemo nazvati ključnim sredstvom za povećanje sigurnosti na cestama. Biciklisti trebaju biti upoznati s prometnim znakovima, pravilima prednosti i pravilnim načinom ponašanja na cestama, a što uključuje korištenje biciklističkih staza/traka, svjetala i reflektirajuće odjeće/oznaka za vrijeme upravljanja biciklom te zabranu korištenja površina namijenjenih za kretanje pješaka i drugo.
Prisutni su strani državljani upoznati sa sigurnim načinom upravljanja na cestama, prometnim znakovima i njihovim značenjima, korištenju biciklističkih staza/traka, svjetala i reflektirajuće odjeće/oznaka za vrijeme upravljanja biciklom, zabranu korištenja površina namijenjenih za kretanje pješaka, zabranu upravljanja biciklom pod utjecajem alkohola iznad 0.5 promila, zabrani korištenja mobitela i slušalica u oba uha za vrijeme vožnje i drugo.
Najviše se pitanja odnosilo na vožnju po nogostupu i pješačkim prijelazima te mogućnosti korištenja jedne slušalice na uhu. Također, neki od njih nisu bili svjesni potrebe uporabe reflektirajućih prsluka ili odjeće u gradu te svjetla na bicikli, već su se izjasnili da su smatrali kako je dovoljno jedno svjetlo zbog osvijetljenosti grada.
Na kraju predavanja svim su polaznicima podijeljeni reflektirajući prsluci kako bi mogli sigurnije sudjelovati u prometu te na taj način izbjeći novčane kazne i povećati svoju vidljivost, a time i sigurnost u prometu.
Stranica