Projekt eOsobna i točka!

U utorak, 11. listopada, u 9,30 sati u zgradi Policijske uprave u Varaždinu, Augusta Cesarca 18, (šalter sala), održat će se konferencija za medije povodom provođenja Projekta uvođenja digitalne osobne iskaznice.

Foto: Ilustracija               
 
Naime, Ministarstvo unutarnjih poslova i Agencija za komercijalnu djelatnost (AKD) provode projekt koji financira Europska unija iz fonda NextGeneration EU, a kojemu je cilj potaknuti što veći broj građana na aktivaciju i korištenje nacionalnog identifikacijskog osobnog dokumenta. Građani će na taj način moći lakše, bez dolaska u policijsku upravu ili postaju, predati zahtjeve za dokumente, ali riješiti i druge poslove.
 
Na konferenciji za medije sudjelovat će Ines Papeš iz Agencije za komercijalnu djelatnost.
 
U nastavku je sažetak provođenja projekta:
 
eOsobna i točka!
 
Dosadilo vam je šetati od šaltera do šaltera nadajući se da je sljedeća točka na vašem putu ujedno posljednja? Otkažite turneju potrage za dokumentima, jer od sad sve možete obaviti online!
 
Ministarstvo unutarnjih poslova i Agencija za komercijalnu djelatnost (AKD) provode Projekt uvođenja digitalne osobne iskaznice. Projekt digitalne osobne iskaznice financira Europska unija iz fonda NextGeneration EU.
 
Cilj provođenja kampanje je potaknuti što veći broj građana na aktivaciju i korištenje nacionalnog identifikacijskog osobnog dokumenta kako je definirano Zakonom o osobnoj iskaznici. Za aktivaciju osobne iskaznice više nije potreban čitač kartice, već građani mogu osobnu iskaznicu odmah aktivirati na aktivacijskom kiosku koji se nalazi u prostorijama Policijske uprave varaždinske.
 
Nova osobna iskaznica donijela je čak šest noviteta, a ključan se odnosi na povezanost s mobilnom aplikacijom Certilia koja omogućava korištenje mobilnog digitalnog identiteta i pouzdano udaljeno potpisivanje dokumenata. Preuzimanjem udaljenog potpisnog certifikata, koji ima istu pravnu snagu kao i vlastoručni potpis, građani će putem mobilnih uređaja moći pravovaljano potpisivati digitalne dokumente. Mobilni identitet također olakšava korištenje e-usluga unutar sustava e-Građani jer omogućava pristup uslugama i putem mobitela ili tableta. Osim pristupačnosti i jednostavnog korištenja, eOsobna pruža i najvišu razinu sigurnosti uz dvostruku autentifikaciju i biometrijsku identifikaciju.
 
Uz aktiviranu eOsobnu građanima je dostupno više od 100 usluga putem platforme eGrađani pa se tako u samo nekoliko klikova može predati zahtjev za putovnicu ili vozačku dozvolu, zatražiti dostavu dokumenata na kućnu adresu, prijaviti novorođenče, upisati dijete u dječji vrtić, upotrebljavati portal zdravlja ili se naručiti za pregled kod liječnika.
 
Kako bi građani mogli koristiti novu funkcionalnost potrebno je aktivirati eOsobnu, zatražiti mobilni identitet i instalirati te aktivirati aplikaciju Certilia. Registracija i uporaba aplikacije je besplatna.
 
Za cijeli postupak potrebna je osobna iskaznica s čipom, PIN omotnica i mobitel. U slučaju gubitka inicijalnih podataka za registraciju i aktivaciju (PIN omotnica), građani mogu zatražiti nove u policijskoj upravi te na jednostavan način aktivirati eOsobnu i ostvariti pristup digitalnim uslugama uz najvišu razinu sigurnosti.
 
Tijekom prvih devet mjeseci 2022. godine u Policijskoj upravi varaždinskoj evidentiran je znatan porast rješavanja upravnih poslova građana u odnosu na 2020. i 2021. godinu. Tako je u prvih devet mjeseci ove godine u Policijskoj upravi varaždinskoj, zajedno s policijskim postajama Ivanec, Novi Marof i Ludbreg, zaprimljeno 26.624 zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice, što je 38 % više u odnosu na isto razdoblje lani, odnosno 100 % više u odnosu na 2020. godinu. Također je podnijeto 3.989 zahtjeva za izdavanje putovnice, što je za 118 % više nego lani, a 250 % više u odnosu na isto razdoblje 2020. godine. Djelatnice na šalterima obavile su i 3.097 prijava prebivališta, 6.078 prijava boravišta te 1.372 prijava privremenog odlaska iz RH. Također se bilježi povećanje aktivnosti i na svim ostalim poslovima oko rješavanja statusnih pitanja građana.
 
Neki od tih poslova mogu se rješavati i putem sustava eGrađani pa će tako onima koji aktiviraju eOsobnu rješavanje tih poslova biti lakše putem svog mobitela, bez potrebe dolaska u policijsku upravu ili policijsku postaju. Istovremeno, oni koji i dalje trebaju dolaziti u prostorije policije brže će i lakše doći na red jer će se djelatnice rasteretiti dijela poslova koji će se obavljati online.
 
Sve informacije su navedene na stranicama www.eid.hr
 
Video upute za aktivaciju:
                
eOsobne iskaznice Aktivacija elektroničke osobne iskaznice - YouTube.

MobileID Aktivacija mobileID osobne iskaznice - YouTube

Video prikaz prijave u sustav e-građani: MobileID prijava u e-Građani.

Stranica