Foto: PU varaždinska
U Policijskoj upravi varaždinskoj danas je održana tiskovna konferencija vezano uz predstavljanje "Pilot projekta novog ustroja i organizacije rada u policijskim postajama III kategorije". Promjene koje ovaj pilot projekt nosi, predstavili su načelnik Policijske uprave varaždinske Darko Jurčec, voditelj Službe policije Darko Dragičević, načelnik Policijske postaje Ivanec Boris Divjak, te načelnik Policijske postaje Ludbreg Vlado Pirc.
Kako je tom prilikom istaknuto, Ravnateljstvo policije zajedno sa nadležnim policijskim upravama od 11. ožujka 2013. godine provodilo je „Pilot projekt novog ustroja i organizacije rada u policijskim postajama III kategorije“ i to u: Policijskoj postaji Čazma, Policijskoj postaji Sveti Ivan Zelina, Policijskoj postaji Zabok, te Policijskoj postaji Novi Marof.
Od 1. veljače 2014. godine započinje provođenje ovog pilot projekta u svim policijskim postajama III. kategorije u Republici Hrvatskoj, njih 107, pa tako i u Policijskoj postaji Ivanec i Policijskoj postaji Ludbreg. Policijska uprava varaždinska planove budućeg rada temelji na iskustvima testiranja Pilot projekta u Policijskoj postaji Novi Marof, gdje se isti nastavlja i dalje.
Osnovna svrha ovog pilot projekta je, s postojećim brojem zaposlenika u policijskoj postaji povećati efikasnost i isplativost rada policije, smanjenjem administrativnih i povećanjem operativnih poslova. Rad policijskih postaja ustrojit će se prema potrebama i specifičnostima konkretnih područja. Smanjenjem administrativnih poslova, povećat će se vidljivost i angažman policijskih službenika na terenu.
Novosti u organizaciji rada policijskih postaja podrazumijevaju organizaciju službe u smjenskom sustavu rada, tako da teren bude pokriven non-stop, 24 sata dnevno. Službu na terenu policijski će službenici obavljati u okviru grupa za operativne poslove.
Daljnja je novina što će navedene policijske postaje biti otvorene za rad sa strankama samo u jutarnjoj smjeni, radnim danom od 7 do 15 sati, nakon čega će svi policijski službenici biti angažirani na terenu, te će samo po potrebi dolaziti u policijsku postaju.
Vezano uz navedeno, napominjemo da za građane uvođenjem ovih novina, neće nastupiti značajnije promjene. Naime, oni će u jutarnjoj smjeni i nadalje moći doći u policijsku postaju ili svoju prijavu podnijeti telefonskim putem.
Za vrijeme kada policijske postaje budu zatvorene za rad sa strankama, građani putem fiksnog ili mobilnog telefona pozivaju žurni broj policije 192, odnosno Operativno komunikacijski centar Policijske uprave varaždinske ili Centar 112 (koji se poziv također preusmjerava na OKCP u PU). Operater u Policijskoj upravi daje potrebne informacije, a po potrebi za postupanjem odmah direktno poziv preusmjerava na voditelja operativne grupe koji je na terenu i pristupa organizaciji i provedbi zadaće koja je potrebna. Građani također mogu pozivati dosadašnje brojeve telefona policijske postaje koji je prespojen na mobilni uređaj vođe grupe.
Napominjemo da će se za vrijeme pilot projekta koji će se provoditi do 30. lipnja ove godine, upravni poslovi u policijskim postajama obavljati kao i do sada, bez promjena.